maandag 28 maart 2016

Notulen Pecha Kucha

Notulen nav presentatie van Robert:

We blijven even hangen op het trapmodel. Robert wil graag input of hij op de goede weg zit.
“Vinden jullie de trap goed?”

De vraag die bij ons opborrelt is “waarom zoveel modellen in 1 trap?” Het wordt zo druk en onoverzichtelijk. Robert vindt juist dat hij het sterk maakt door de combinatie en ook speelt het mee dat hij begrepen had dat de opleiding dit zo wilde.
Ontwerpteam en expert geven aan dat de trap/taxonomie met Romanowski het sterkst is, en dat dat eigenlijk al genoeg is. Robert laat merken dat hij er toch graag meer in wil verwerken, omdat dat het juist zo sterk maakt.
De tip die Robert krijgt van de expert is dat soft skills duidelijker moeten worden in de praktijk en dat die uit gedragingen van lln helder moeten worden.

Het doel van het herontwerp is nog niet duidelijk genoeg; doelbepaling.
Let op dat je met je doelbepaling antwoord geeft op de vraag “Waar geeft je herontwerp antwoord op. Welke vraag leeft er in jouw praktijk?”
De hard skills zitten goed in elkaar. Dat is een prima toevoeging.

Tip: maak een trapmodel voor 10 wkn. Waar schat jij in dat een deelnemer binnenkomt en waar zit hij na 10 weken?
Zet je trap sterker wegà niet alleen op die 10 weken, maar maak hem voor de gehele opleiding bruikbaar. En maak niet alleen een trap op de student, maar ook een trap voor de skills die je van de docent verwacht.
Maak dan een vertaling naar je product. Hoe ga jij dat vormgeven. Wat wordt het product? Niet maken, maar omschrijven.

Welke bronnen heb jij gebruikt? Kwalificatiedossier. Zet die bron erbij! Stapjes komen uit rubrics van SLOà zet dat er bij, dat zijn je verwijzingen.

Het lijkt nu alsof Robert veel alleen heeft bedacht en uit theorie heeft gehaald. Het lijkt of hij zijn dagelijkse praktijk nog niet veel heeft bevraagd. Dat moet nog een plekje krijgen in zijn proces. Waar heb je met collega’s gesproken of met sleutelfiguren?
Check of de soft skills die jij beschrijft ook werkelijk door collega’s noodzakelijk bevinden worden. Zoek iemand uit je dagelijkse praktijk, die jouw ideeën kan aanscherpen.

Zorg dat je richtlijn duidelijk is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten