zondag 24 januari 2016

Het 4C/IDmodel

Vier Componenten Instructional Design model

Tijdens de tweede bijeenkomst van leerarrangement twee heb ik samen met  Marlous van Tilburg uitgezocht wat het 4C/ID-model (Merriënboer) inhoud. Voor het document klik op deze link.

Het 4C/ID-model wordt schooljaar 2016-2017 binnen het techniekonderwijs van de nieuwe Samenwerkingsschool Arcus-Leeuwenborgh geïmplementeerd. Om de implementatie succesvol te laten zijn wordt hiervoor een training gegeven. Aanstaande donderdag 28 januari 2016 neem ik deel aan deze training met een terugkomdag op donderdag 18 februari 2016. Om het Instructional Design binnen het techniekonderwijs verder te kunnen ontwikkelen zal ik op termijn gaan deelnemen in de onderwijsontwikkelgroep (OOG).




Globale opzet van de training:

9.00 – 17.00 uur 
* Welkom, programma, voorstelronde (15 minuten)
* Het 4C/ID model in een notendop en de ontwerpprincipes/grondslagen ( 30 minuten)
* Component 1: Leertaken ontwerpen (2 uur, waarvan 1 uur ontleden vaardigheid) 
* Component 2: Ondersteunende informatie ontwerpen (1 uur)
* Component 3: JIT-informatie ontwerpen (1 uur)
* Component 4: Deeltaakoefening (1 uur)

* 2x een koffie/thee pauze (15 minuten)
* 1x lunchpauze (1 uur)

Voor iedere component is het streven: 
* 15 minuten uitleg 
* 30 minuten zelfstandig aan de slag


* 15 minuten terugkoppeling/vragen/problemen/moeilijkheden 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten