maandag 25 januari 2016

A-B-C-analyse & herontwerp


Op dit moment wordt het curriculum grofstoffelijk geanalyseerd op macro, micro en meso niveau. Het is te vroeg om een herontwerp te kunnen maken. Dit komt omdat de knelpunten nog niet volledig in beeld zijn gekomen. Het uitwerken van excellent gepersonaliseerd onderwijs, waarbij ingezoomd wordt op meta-cognitieve vaardigheden heeft voor mij op dit moment de voorkeur.

Belangrijk is om een goede werkvolgorde te hanteren. In de ontwerpgroep hebben we de aanpak van Rochelle Schaepkens geanalyseerd en geƫvalueerd. De globale aanpak is goed en mag op mesoniveau worden aangevuld..

1 opmerking:

  1. Beste Robert,
    Een goede analyse geeft je straks een strakke focus op je probleem en je uiteindelijke oplossing van het probleem; het herontwerp. Hou deze stelling altijd ingedachte: Is het herontwerp een oplossing voor mijn geconstateerd probleem in het huidige curriculum? Als het goed is moet het excellent gepersonaliseerd onderwijs straks een probleem oplossen en niet enkel een persoonlijk stokpaardje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen